ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΔΙΒΡΗΣ ΗΛΕΙΑΣ

2014-10-28 17:58

 Σελίδα υπό κατασκευή

Με

 Θυμβρα (περιοχη) -1- Θυμβρις (Νυμφη-πηγη) -2- Πανας (Θεος Αρκαδων) -3-Αρκαδια- 4-Δαρδανος (φιλος Θυμβραιου) --5--Τροια--6-- Θυμβρα(Πολη Τροιας)--7--Θυμβραιος Απολλων (ναος )

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

 

  1. Θυμβραίος (Απόλλωνος) – επίθετον από τόπον Θύμβρις ...

  2. Θύμβρις –  Μία των Νυμφών, μήτηρ του Πανός, από τον οποίον ο Απόλλων εδιδάχθη την μαντικήν.

  3. Παυσανίας : Έχει δε τας πηγάς ο Ερύμανθος εν όρει Λαμπεία. Το δε όρος τούτο, ιερό του Πανός , λέγετα

  4. ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ο ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΕΥΣ - Ρωμαική Αρχαιολογία (Κεφ. 61)

1. Ὅτι δὲ καὶ τὸ τῶν Τρώων ἔθνος Ἑλληνικὸν ἐν τοῖς μάλιστα ἦν ἐκ Πελοποννήσου ποτὲ ὡρμημένον, εἴρηται μὲν καὶ ἄλλοις τισὶ πάλαι, λεχθήσεται δὲ καὶ πρὸς ἐμοῦ δι´ ὀλίγων. Ἔχει δὲ ὁ λόγος περὶ αὐτῶν ὧδε· Ἄτλας γίνεται βασιλεὺς πρῶτος ἐν τῇ καλουμένῃ νῦν Ἀρκαδίᾳ, ᾤκει δὲ περὶ τὸ λεγόμενον Καυκώνιον ὄρος. Τούτῳ θυγατέρες ἦσαν ἑπτὰ αἱ νῦν ἐν οὐρανῷ κατηστερίσθαι λεγόμεναι Πλειάδες ἐπίκλησιν, ὧν μίαν μὲν Ἠλέκτραν Ζεὺς γαμεῖ καὶ γεννᾷ παῖδας ἐξ αὐτῆς Ἴασον καὶ Δάρδανον.

 

 

2. Ἴασος μὲν οὖν ἠίθεος μένει, Δάρδανος δὲ ἄγεται γυναῖκα Χρύσην Πάλλαντος θυγατέρα, ἐξ ἧς αὐτῷ γίνονται παῖδες Ἰδαῖος καὶ Δείμας. Οὗτοι τέως μὲν ἐν Ἀρκαδίᾳ παραλαβόντες τὴν Ἄτλαντος δυναστείαν ἐβασίλευον, ἔπειτα κατακλυσμοῦ γενομένου μεγάλου περὶ τὴν Ἀρκαδίαν τὰ μὲν πεδία ἐξελιμνώθη καὶ πολλοῦ χρόνου γεωργεῖσθαι ἀδύνατα ἦν, οἱ δὲ ἄνθρωποι (ᾤκουν γὰρ ἀνὰ τὰ ὄρη γλίσχρως ποριζόμενοι τὰς τροφάς) συμφρονήσαντες ὡς οὐχ ἱκανὴ βόσκειν ἔσται πάντας ἡ περιοῦσα γῆ νέμονται σφᾶς αὐτοὺς διχῇ· καὶ αὐτῶν οἱ μὲν ἐν Ἀρκαδίᾳ ὑπομένουσι βασιλέα καταστησάμενοι Δείμαντα τὸν Δαρδάνου, οἱ δὲ λοιποὶ ἀπανίστανται Πελοποννήσου στόλῳ μεγάλῳ.
3. Ποιούμενοι δὲ τὸν πλοῦν παρὰ τὴν Εὐρώπην εἰς τὸν Μέλανα καλούμενον ἀφικνοῦνται κόλπον καὶ τυγχάνουσιν ἐν νήσῳ τινὶ τῆς Θρᾴκης ὁρμισάμενοι, ἣν οὐκ ἔχω εἰπεῖν εἴτε ἦν οἰκουμένη καὶ πρότερον, εἴτ´ ἔρημος· ᾗ τίθενται τοὔνομα σύνθετον ἔκ τε ἀνδρὸς καὶ τόπου, Σαμοθρᾴκην· τὸ μὲν γὰρ χωρίον τῆς Θρᾴκης, ὁ δὲ οἰκιστὴς Σάμων, υἱὸς Ἑρμοῦ καὶ νύμφης Κυλληνίδος Ῥήνης ὀνομαζομένης.
4. Ἐκεῖ δὲ χρόνον οὐ πολὺν διατρίψαντες, ὡς οὐκ εὐμαρὴς ἦν ὁ βίος αὐτοῖς γῇ τε λυπρᾷ καὶ θαλάττῃ ἀγρίᾳ μαχομένοις, ὀλίγους τινὰς ἐν τῇ νήσῳ λειπόμενοι ἀπανίστανται πάλιν οἱ πλείους εἰς τὴν Ἀσίαν ἔχοντες ἡγεμόνα τῆς ἀποικίας Δάρδανον· Ἴασος γὰρ ἐν τῇ νήσῳ κεραυνῷ πληγεὶς τελευτᾷ Δήμητρος εὐνῆς ὀριγνώμενος· ποιησάμενοί τε τὴν ἀπόβασιν ἐν τῷ καλουμένῳ νῦν Ἑλλησπόντῳ περὶ τὴν ὕστερον κληθεῖσαν οἰκίζονται Φρυγίαν, Ἰδαῖος μὲν ὁ Δαρδάνου μέρος τῆς στρατιᾶς ἔχων ἐν τοῖς ὄρεσιν, ἃ νῦν Ἰδαῖα ἀπ´ ἐκείνου λέγεται, ἔνθα μητρὶ θεῶν ἱερὸν ἱδρυσάμενος ὄργια καὶ τελετὰς κατεστήσατο, αἳ καὶ εἰς τόδε χρόνου διαμένουσιν ἐν ἁπάσῃ Φρυγίᾳ· Δάρδανος δ´ ἐν τῇ καλουμένῃ νῦν Τρωάδι πόλιν ὁμώνυμον αὑτῷ κατασκευάσας, δόντος αὐτῷ τὰ χωρία Τεύκρου βασιλέως, ἀφ´ οὗ Τευκρὶς τὸ ἀρχαῖον ἡ γῆ ἐλέγετο·
Τοῦτον δὲ ἄλλοι τε πολλοὶ καὶ Φανόδημος ὁ τὴν Ἀττικὴν γράψας ἀρχαιολογίαν ἐκ τῆς Ἀττικῆς μετοικῆσαί φασιν εἰς τὴν Ἀσίαν δήμου Ξυπεταιέως ἄρχοντα καὶ πολλὰ παρέχονται τοῦ λόγου τεκμήρια. Κρατήσαντα δὲ χώρας συχνῆς τε καὶ ἀγαθῆς καὶ οὐ πολὺ τὸ ἐπιχώριον ἐχούσης γένος ἀσμένως τὸν Δάρδανον ἰδεῖν καὶ τὸ σὺν αὐτῷ παραγενόμενον Ἑλληνικόν, τῶν τε πρὸς τοὺς βαρβάρους πολέμων συμμαχίας ἕνεκα καὶ ἵνα ἡ γῆ μὴ ᾖ ἔρημος.LXII. 1. Ἀπαιτεῖ δὲ ὁ λόγος καὶ τὸν Αἰνείαν ἐξ ὧν ἔφυ διηγήσασθαι· βραχείᾳ δὴ καὶ τοῦτο δηλώσει σημανῶ. Δάρδανος ἐπειδὴ Χρύσην τὴν Πάλλαντος θυγατέρα, ἐξ ἧς οἱ πρότεροι παῖδες ἐγένοντο αὐτῷ, τελευτῆσαι συνέπεσε, Βάτειαν γαμεῖ τὴν Τεύκρου θυγατέρα· καὶ γίνεται παῖς αὐτῷ Ἐριχθόνιος, ὃς ἁπάντων ἀνθρώπων εὐδαιμονέστατος λέγεται γενέσθαι τῆς τε πατρῴας καὶ τῆς ὑπὸ τῷ μητροπάτορι γενομένης κληρονομήσας ἀρχῆς

 

 

 

 

ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

 

  1. Θύμβρα, ο και Ζυμβραίος δια του ζ έτι δε και Θύμβριος και Δύμβραιος

  2. Στα αρχαία χρόνια η Διβρη ήταν περιοχή της Αρκαδίας.

  3. Με το όνομα Θυμβραίος είναι γνωστός ένας από τους Τρωες που έλαβαν μέρος στον Τρωικό Πόλεμο. Ο Θυμβραίος σκοτώθηκε σε αυτό τον πόλεμο από τον Διομήδη με λόγχη. Ο Θυμβραίος αναφέρεται στην Ιλιάδα (ραψωδία Λ, στίχος 320): «Είπε και από την άμαξαν με λόγχην τον Θυμβραίον / στην γην εβρόντησε νεκρόν...» (μετάφραση Ι. Πολυλά).

  4. Ο Απόλλων ο θεός του αρχαίου κάλλους, ονοµαζόταν και θύµβραιος και θύµβριος.

  5. Όμηρος : Θύμβρα δε και Θύμβρη, ή εν Τρωάδι, έκειτο νοτιοανατιλικώς του Ιλίου, δεξιά του Σκάμανδρου (Ομήρου Ιλιάδος Κ. 430, Στραβ.13,596)

  6. Επίσης στο «Ιστορία της Θράκης», 1932 του Κ.Γ.Κουρτίδου,

    ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΘΡΑΚΩΝ

    …Ή συγγένεια των εις την Ευρώπην και Μικράν Άσίαν Θρακοπελασγικών λαών καταφαίνεται και από τάς πολλάς ομωνυμίας και από τα κύρια ονόματα, τα οποία παρουσιάζουν ουσιώδεις ομοιότητας και βασικήν αναλογίαν καθ όλας τάς εκτάσεις από του μυχού του Άδριατικού μέχρι της Βαβυλωνίας και της Αιγύπτου. Είνε δε τοιαύται αι αναλογίαι και αι ομοιότητες, οποίαι μόνον μεταξύ συγγενών λαών είνε δυνατόν να παρουσιασθούν.

    Θύμβριος, εις Τρωάδα,

    Θύμβρα. Θύμβρος.

    Θυμβρία, είς Καρίαν.

  7. ΔΑΡΔΑΝΟΥ ΚΤΙΣΜΑ ΑΠΟ ΦΙΛΟ ΘΥΜΒΡΟΥ ΑΥΤΟΥ

     

 

ΣΧΟΛΙΟ 1

 

Οι δυο σημαντικοί ναοί των Αρκάδων στην Τροία ήταν  του Ποσειδώνα και του Θυμβραιου Απόλλωνα (Λέγεται ότι την κατασκευή των τειχων της Τροίας χρηματοδότησαν οι δυο ναοί). Το ότι οι Αρκαδες που είχαν αρχηγό τους τον Δαρδανο (φίλο Θυμβραιου) επέλεξαν να αφιερώσουν έναν από τους δυο σημαντικότερους ναούς τους στον Θυμβραιο Απόλλωνα, μας οδηγεί στα εξής εκδοχές

α) Να προϋπήρχε στην περιοχή της Τροίας που εγκαταστάθηκαν ο ναός.

β) Κατά την πορεία του μεγάλου ταξιδιού τους να συνάντησαν σε κάποια στάση τους, ναό αφιερωμένο στον Θυμβραιο Απόλλωνα

γ) Να υπήρχε στην περιοχή της Αρκαδίας από όπου ξεκίνησαν οικισμός Θυμβρις με ναό αφιερωμένο στον Απόλλωνα.

 

 

ΣΧΟΛΙΟ 2

 

Μέχρι σήμερα δεν γνωρίζω αν υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα που  τεκμηριώνουν κάποια από τις τρεις εκδοχές του σχόλιου 1 η κάποια άλλη εκδοχή. Από τα στοιχεία όμως που αντλούμε από αρχαία κείμενα και σημαντικούς ιστορικούς συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι

 

α) Στην περιοχή της Αρκαδίας υπήρχε οικισμός Θυμβρις με ναό αφιερωμένο στον Απόλλωνα.

β) Ο οικισμός Θυμβρις ήταν στην περιοχή της Διβρης.

γ) Την πόλη Θυμβρα στην Τροία την ίδρυσαν Θυμβραιοι.

 

Σημ 1 Αργότερα και σε άλλες σελίδες θα δείτε κοινά στοιχεία, η στοιχεία που συνδέουν

 

α) Τους Τρώες με την Διβρη Β.Ηπειρου, την Ζάκυνθο και την Ρώμη.

β) Τον Δαρδανο με την Ελευσίνα και τα Σαμοθράκη

γ) Την Αρκαδία με την Σικελία

ε) Την Αρκαδία με την Αίγυπτο και την Παλαιά διαθήκη

 

 

Σημ Όλα τα σχόλια-εκδοχές σχετικά με την προέλευση του ονόματος και την καταγωγή μας θα δημοσιεύονται στο κάτω μέρος της σελίδας

© 2014 Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

Φτιάξε δωρεάν ιστοσελίδαWebnode